zondag 12 februari 2012

CV-Coaching Jubileum - ACHMEA DiVA - Stichting de Paardenkamp

Sharing is Growing - Balans in geven en nemen.

CV-Coaching Jubileum
2012 is het jubileum jaar van Charlotte en Vlerk. Dit jaar zijn we namelijk 10 jaar samen en dat gaan we vieren o.a. met een schenking aan Stichting de Paardenkamp vanuit Achmea!

10 JAAR CHARLOTTE&VLERK
In het voorjaar van 2002 was ik afgestudeerd en kon ik met mijn salaris eindelijk een eigen paard gaan onderhouden. Na een lange zoektocht met mijn vader door heel Nederland kwamen we uiteindelijk uit in `De Meern`. Daar stond toen een 20 jarige KWPN ruin waar ik op slag verliefd op werd!

Zielsgelukkig en onwijs trots was ik toen de eigenaresse dit paard Vlerk (stamboeknaam Zerxes) naar Stal Berghof kwamen brengen in Tilburg. Vlerk zou vanaf dat moment de rest van zijn leven bij mij mogen doorbrengen wist ik. Ook wist ik toen al dat wij niet alleen contact&verbinding gemaakt hadden, maar dat we nog veel meer met elkaar zouden mogen gaan delen dan een fijne buitenrit alleen.

Veel mensen vroegen me waarom ik een paard had gekocht dat hetzelfde voorjaar nog 21 jaar zou worden. Het antwoord van mij en mijn ouders was, dat ik een betrouwbaar paard zocht waarmee ik samen van het leven zou kunnen genieten. Vlerk verdiende bovendien volgens ons een fijne oude dag na zijn prestaties in de sport. Het was vooral een keuze die ik op gevoel gemaakt had. Daardoor voelde waarschijnlijk de balans in geven en nemen automatisch ook heel goed in dit geheel. Ik zou op een recreatieve manier nog veel van hem kunnen leren m.b.t. dressuur en verder zouden we vooral lekker samen gaan genieten in de natuur.

Nu tien jaar later heeft Vlerk me letterlijk en figuurlijk door de moeilijkste periodes van mijn leven heen gedragen. Op 2 mei 2003 stierf namelijk geheel onverwacht mijn vader en 8 jaar later stierf mijn moeder net zo plotseling op 1 april 2011. Dit verdriet verwerkte ik met familie en vrienden, maar zeker ook met Vlerk en mijn andere paarden. De laatste twee jaar ben ik me er echter nog meer van bewust dat Vlerk me naast intuïtieve signalen ook zichtbare signalen geeft waarmee hij me als het ware spiegelt en/of bewust maakt van bepaalde gevoelens of gedrag.

Zo kwam ik er vooral in de opleiding bij Bureau Wind (van Ruud Knaapen en Muriel Daal) achter waarom Vlerk me na het overlijden van mijn vader toch met bepaalde regelmaat naar zijn linker voorbeen duwde en vervolgens zijn hoofd, nek en linker achterbeen om me heen sloot. In dit stuk zit voor mij een lach en een traan heel dicht bij elkaar. Zonder dat ik dit gevoel verder onder woorden breng is het heel helder voor mij en begrijp ik wat Vlerk me dan wil zeggen.


BEDRIJFSVISIE CV-coaching
Waar komen we vandaan en waar willen we dit jaar met CV-coaching naar toe?
Het begon dus tien jaar geleden vanuit mijn liefde voor het oudere dressuurpaard. Mijn hart zei dat deze paarden na hun leven in de sport nog een fijne oude dag verdienen. Mijn gevoel dat zei dat ze als authentiek kuddedier de mensen ook nog ZO ONWIJS VEEL te bieden hebben!
Thuis bij mijn paarden in de wei heb ik verschillende opstellingen gedaan met mijn eigen paarden om mijn bedrijfsvisie en ontwikkeling voor CV-coaching scherp te krijgen tot en met 2012. De balans in het geven en nemen voor de deelnemers, de paarden en voor mezelf is hierbij altijd mijn uitgangspunt.

GRATIS COACHEN
Vanuit mijn familiesysteem kreeg ik mee dat wat je met hart en ziel doet geen winst hoeft op te leveren. Dat voelde voor mij ook goed en gaf me bij de start van CV-coaching in 2010 zoveel vrijheid, rust en ruimte voor creativiteit! Vandaar dat ik dus zo ben gestart. Gewoon gaan doen en genieten van deze nieuwe ervaringen en open staan voor het experiment.

OUDERWETSE RUILHANDEL
Zomaar een coaching gratis aannemen voelde echter voor een aantal mensen ongemakkelijk zo bleek langzaamaan steeds vaker in 2011. Met als gevolg dat door dit 'gratis' principe vaak de leukste dingen spontaan achteraf op mijn pad kwamen! Van nature wilden de deelnemers hun persoonlijke kwaliteit dan achteraf namelijk ook weer spontaan met mij delen. Op die manier klopte het systeem en voelde het voor beide partijen ook wederom weer goed.

TARIEF
Vanaf 1-1-2012 ben ik met een standaard tarief voor bepaalde activiteiten begonnen. Het geeft een stukje duidelijkheid merk ik en mijn deelnemers gaven aan dat dit soms ook gewoon fijn is om de balans in geven en nemen direct op voorhand helder te hebben. Hierbij vind ik het heel belangrijk om CV-coaching toegankelijk en vooral betaalbaar te houden voor iedereen.



ACHMEA DiVA
Voor het DiVA netwerk was ik begin 2012 op zoek gegaan naar een locatie in het midden van het land voor twee workshops dit jaar. In 2011 had ik namelijk een sessie in het Zuiden en in het Noorden van Nederland mogen organiseren en nu kwam dus het verzoek om 2 workshops Centraal in Nederland te organiseren.
Vanuit mijn eigen blauwdruk ging ik heel bewust op zoek naar een locatie die:
* betaalbaar zou zijn voor mijn klant Achmea,
* waar ze de paarden ook op een natuurlijke manier in een kudde houden,
* het liefst ook een locatie waar zich oudere paarden bevonden,
* een locatie waar ik me m.b.t. de paarden, de mensen en de natuur meteen thuis zou voelen.


STICHTING DE PAARDENKAMP
Via het internet kwam ik toen vervolgens uit bij ´Stichting de Paardenkamp´. Ik bezocht deze locatie datzelfde weekend nog en voelde meteen vanuit mijn hart een verbinding. We delen namelijk samen de liefde voor het oudere paard. Het enthousiasme waar ik mee ontvangen werd en spontaan een rondleiding kreeg sprak me direct aan. Ik voel de betrokkenheid bij alle 107 paarden en verwonder me over het feit dat alle paarden en de gehele accomodatie er zo piekfijn uitziet. Ik voel dat dit een organisatie is die vanuit dezelfde bezieling werkt als ik met CV-coaching doe.


VERBINDEN EN SCHENKEN
Zo ontstond bij mij dus direct het idee om deze Stichting te benaderen om hun locatie beschikbaar te stellen in Soest voor mijn twee DiVA-workshops voor Achmea. Vanuit mijn systeem voelde ik dat ik Achmea en Stichting de Paardenkamp wilde verbinden. Daarom besloot ik om namens CV-coaching het afgesproken tarief vanuit Achmea direct volledig te schenken aan Stichting de Paardenkamp. Op deze locatie geven deze oudere paarden de deelnemers van Achmea namelijk de rust en ruimte om kennis te maken met het fenomeen paardencoaching. Vervolgens geeft Achmea via de deelnemers van deze DiVA-workshop weer wat terug aan alle paarden die een fijne oude dag verdienen. Het maakt me trots op het feit dat ik voor Achmea mag werken en het maakt me blij dat ik voor Stichting de paardenkamp iets kan betekenen op deze manier. CV-coaching is de verbinding en dat voelt goed!

Vlerk en ik gaan op deze manier dus ons tien jarig jubileum vieren. CV-coaching gaat verder met verbinden en ontwikkelen van, voor en met mensen & paarden!
CV-coaching voor en door Achmea stapt verder met CV-coaching door en voor paarden.

Datum voor de workshop in het voorjaar
Op vrijdag 25 mei, de 31ste verjaardag van Vlerk, zal de eerste ACHMEA DiVA workshop van 2012 georganiseerd worden door CV-coaching in Soest bij Stichting de Paardenkamp. De workshop start om 13:00 uur en duurt tot 16:00 uur


Buiten deze workshop en buiten CV-coaching is natuurlijk iedereen vrij om deze stichting ook op eigen initiatief te bezoeken van 10.00-16.00 uur (elke dag m.u.v Koninginnedag, Nieuwjaarsdag en 1e kerstdag).
Ook kunt u op eigen initiatief begunstiger worden. Voor meer informatie kijk eens op http://www.paardenkamp.nl/begunstigers/begunstigers.html

Werkzaam bij ACHMEA en wilt u buiten deze ACHMEA DiVA workshop een keer een individuele paardencoaching ervaren?
Ga dan naar AchmeaNet-Communities-DiVA-Coachnetwerk.


WWW.PAARDENKAMP.NL



Bronnen van inspiratie:
* Mijn ouders en mijn paarden o.a. vanuit mijn familiesysteem.
* Het vrijwilligers initiatief ´Resto van Harte´ en het 200 jarig jubileum van Achmea in 2011.
* Stichting de Paardenkamp www.paardenkamp.nl
* Marco Borsato: Dromen, Durven, Delen:
...Deel je rijkdom met een ander,
liefde, nog veel meer dan goud
en wees lief voor wie je lief is
zeg als je van iemand houdt
geef een glimlach aan een vreemde
knuffel iemand elke dag
en wees dankbaar voor de dingen, die je vandaag beleven mag...
* Hanneke van Gompel www.vandenkennaarvoelen.nl
* Martijn Aslander "Het nieuwe ondernemen"
* Alle mensen, dieren en andere signalen op mijn pad die niet zomaar ´toevallig´ voorbij kwamen.
* Schenking = Overeenkomst waarbij de ene partij (de schenker) zich verbindt zonder tegenprestatie en uit vrijgevigheid een vermogensbestanddeel te geven aan een andere partij (de begiftigde), die de verbintenis (de toezegging) aanvaardt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten